Wednesday, September 29, 2004

Taman Langit -Peterpan-

Aku & Bintang

Lihat ke langit luas
Dan semua musim terus berganti
Tetap bermain awan
Merangkai mimpi dengan khayalku
Selalu bermimpi dengan hariku

Pernah kau lihat bintang
Bersinar putih penuh harapan
Tangan halusnya terbuka
Coba temani, dekati aku
Selalu terangi gelap malamku

Dan rasakan semua bintang
Memanggil tawamu terbang ke atas
Tinggalkan semua, hanya kita dan bintang
Yang terindah meski terlupakan
Dan selalu terangi dunia
Mereka-reka, hanya aku dan bintang
---------------------------------------------------------------------

Mimpi yang Sempurna

Mungkinkah bila ku bertanya
Pada bintang-bintang
Dan bila ku mulai merasa
bahasa kesunyian
Sadarkan aku yang berjalan
dalam kehampaan
Terdiam, terpana, terbata
Semua dalam keraguan
Aku dan semua yang terluka karena kita

Aku kan menghilang
dalam pekat malam
Lepas ku melayang
Biarlah ku bertanya
pada bintang-bintang
Tentang arti kita
dalam mimpi yang sempurna


Ahai, semakin lama semakin meminati pula muzik buatan indonesia. Menghasilkan lirik dan lagu sendiri. Lirik pula tangkap jiwa punya, koh koh koh .. Layan jgn tak Layan .. setelah mendengar lagu lagu dari kumpulan Padi, Sheila On 7, Dewa, Jikustik, GIGI kini muncul pula peterpan ... perghh! tak abih punya layan .. egege ..







2 comments:

Anonymous said...

ada jugak yg cam aku ek... layan band indon nie.. actually aku salute dorang nie.. menghasilkan lagu untu album sendiri.. dan ternyata muzik dorang diterima dgn becos they made it by their heart.. dorang tau muzik apa yg dorang suka.. and aku mmg suka abis kat peterpan nie.. muzik dia simple and easy listening.. tapi sayang susah nak jumpa album dorang kat sini.. aku paling suka lagu album kedua nie.. ada apa dengan mu.. aduhhhhhh sedaaaaappp bangetttt bak kata indon..
tapi sheila on 7 tetap teratas.. group nie pon bagussss..

Anonymous said...

yeah! betul tu apa yg kau katakan .. lagu dan lirik mereka seperti ada tarikan .. hehe ..